Pages

Wednesday, December 18, 2019

צו מניעה זמני למינוי בן ארי לממלאת מקום פרקליט המדינה - ישראל היום

צו מניעה זמני למינוי בן ארי לממלאת מקום פרקליט המדינה - ישראל היום

שופט בית המשפט העליון מני מזוז נענה הבוקר (רביעי) לבקשת התנועה לאיכות השלטון, והוציא צו מניעה למינוי אורלי בן ארי גינצברג לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה. ההחלטה באה לאחר שעל המינוי המפתיע נמתחה ביקורת חריפה מצד הפרקליטות והגיע שעות ספורות בלבד לפני הטקס המתוכנן במשרד המשפטים, לכניסתה לתפקיד. 

כזכור, אתמול התעוררה סערה בעקבות כוונתו של השר אוחנה למנות את בן ארי לתפקיד. נציב המדינה התרה שלמרות שפרקליט המדינה, שי ניצן, סיים את תפקידו, לא נועצו איתו כמתחייב בחוק למציאת מחליף. הדבר אותת על אי הסכמה בין השר לבין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שדרש למנות את שלמה למברגר, המשמש כמשנה לפרלקיט המדינה לעניינים פלילים.

בעקבות כך, שר המשפטים שיגר מכתב תשובה לנציב המדינה, דניאל הרשקוביץ, זמן קצר לאחר פרסומו. השר אוחנה כתב במכתבו כי אין חובה על פי חוק להיוועץ עם היועץ המשפטי לממשלה על מציאת ממלא מקום לפרקליט המדינה.

"לא קיימת בחוק חובת היוועצות ביועץ המשפטי לממשלה", כתב השר, "לא כל שכן נדרשת הסכמתו. למעלה מן הצריך, וכפי שהודעתי, נועצתי גם ביועץ המשפטי לממשלה. קוימה גם קוימה חובת ההיוועצות, וכשאחליט על מי מבין המועמדים, הרי ששמו של אף לא אחד מהם יהיה זר לך".

גם בצה"ל הופתעו אתמול לגלות כי שמו של ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, קושר גם הוא למינוי הבכיר. שמו של היימן נקשר לפרשה בעקבות מכתב המלצה שכתב האלוף לבן ארי, אותו הציג שר המשפטים אמיר אוחנה בעת הכרזתו על מינויה.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-18 09:13:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE2NjM10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment