Pages

Tuesday, January 21, 2020

פרישת הניצבים במשטרה עוררה סערה; השאלה האמיתית היא - למה? - ישראל היום

פרישת הניצבים במשטרה עוררה סערה; השאלה האמיתית היא - למה? - ישראל היום

המשטרה הודיעה אתמול (שני) על כוונתם של קצינים בכירים בדרגת ניצב לפרוש משירות המשטרה. ניצב גדי סיסו, ראש אגף החקירות והמודיעין, ביקש לפרוש מהשירות בתום 33 שנות שירות. ניצב אבי אדרי, ראש אגף התנועה, ביקש לסיים את שירותו לאור נסיבות אישיות בתום 30 שנות שירות במשטרה.
עד כאן עולם כמנהגו נוהג. קצינים מגיעים לתפקידי מפתח בכירים מאוד, מקריבים למעלה משלושה עשורים מחייהם בתפקידים אינטנסיביים עם אחריות אדירה. כל מפכ"ל משטרה מקיים סבב שיחות אישיות עם סגל הפיקוד הבכיר שלו לקראת סבב מינויים שהוא מתכנן, והקצינים מביעים את רצונם ובכלל זה גם לפרוש.

ארדן בפרידה מאלשיך: "אדרי הוא מינוי ראוי" // צילום: עמי שמיר

מבחינתם הם עשו את שלהם, הגיעו לתחושת מיצוי, מבקשים להקדיש יותר זמן לבני משפחותיהם ואולי גם לעשות לביתם. זה טבעו של עולם, כך דברים מתנהלים, כך הם התנהלו וכך הם ימשיכו להתנהל גם בעתיד.

ומה השלב הבא? מילות תודה והערכה, מסדרי כבוד וטקסי פרידה. המשטרה והציבור כולו צריכים להצדיע לקצינים ולהודות להם על כך שהקריבו את השנים הטובות ביותר שלהם למען מדינת ישראל ובכלל זה למלחמה בפשיעה, לשמירה על הסדר הציבורי, להגנה על הביטחון. 

כך ראוי שייעשה, כך בוודאי נוהגים באלופי צה"ל. אלה אנשים שראויים לכל כבוד והערכה שלנו, הם ראויים לפרוש לקול תרועה רמה. אך במקום זאת, למה הם זוכים? במקום קול תרועה רמה - לקול ענות חלושה.

מה שהתחולל בשלושת הימים האחרונים בחלק מכלי התקשורת המרכזיים בישראל, הוא לא פחות ממביש. עם פרסום הודעת המשטרה על כך ששני ניצבים מתוך 19 החליטו לפרוש משורותיה, החל מחול שדים סביב הרקע לפרישות. 

"טלטלה במשטרה" זעקה כותרת באחד העיתונים, "פרישה מפתיעה" נכתב במקום אחר, "מכה נוספת למשטרה" נטען באחד מאתרי האינטרנט, והיה מי שהגדילו לעשות וכינו את פרישתם כ״רעידת אדמה״.

הרי זה ברור - לא ייעלה על הדעת שקצינים שמתקרבים לגיל 60 יבקשו לפרוש משירות פשוט כדי לנוח ולבלות לראשונה בחייהם עם בני משפחותיהם. חייבת להיות קונספירציה או מזימה זדונית. אולי חקירת מח"ש, אולי סכסוכים בצמרת המשטרה. 

רק דבר אחד בטוח - חייבים לחשוף את הטיוח! גם אני אזרח במדינה, גם לי יש לפעמים ביקורת כלפי המשטרה, וכשהיה צריך, גם אני כתבתי בעבר על פרישות ופיטורי ניצבים ממניעים מבישים. אבל כשלא צריך ואין סיבה, כמו במקרה הנוכחי, הצורך לטנף וללכלך בכל הזדמנות אינה אופציה.

לקצינים הללו, הציבור חב חוב עצום שלא בטוח שניתן יהיה אי פעם להחזירו. יחד עם זאת, יש לכבד את החלטתם. הם ראויים לפרוש בכבוד ואנו מחויבים לתת להם אותו.

ניצב אדרי // צילום ארכיון: מישל דוט קום

אף אחד לא מעלה על דעתו שינהגו כך באלופי צה"ל המסיימים את שירותם, ולנו כחברה אסור לאפשר יחס כזה לניצבי המשטרה. על אף הביקורת ויש כזו על תפקוד המשטרה, הציבור יודע כמה המשטרה חשובה וקריטית לצביון הדמוקרטי של המדינה. 

זה האינטרס של החברה כולה לחזק את המשטרה, להרים אותם ולתת לה כבוד, החברה כולה תרוויח ממשטרה מקצועית ועוצמתית. מותר לבקר, מותר לחשוף אי סדרים. אבל אסור לבזות ואסור לרדת לפסים אישיים.

לניצב סיסו ולניצב אדרי מגיע לפרוש בכבוד - וזה מגיע להם בזכות ולא בחסד

סיסו החל את שירותו במשטרה בתפקיד מסווג במחוז דרום בשנת 1987 לאורך השנים ביצע שורה ארוכה של תפקידי ליבה בתחום המודיעין והחקירות בשנת 2007 הקים לראשונה את חטיבת הסיגינט במשטרה, בשנת 2013 מונה לתפקיד מפקד היאחב"ל, יחידת העילית של משטרת ישראל ללוחמה בפשיעה החמורה והבינלאומית. 

בסוף שנת 2017 מונה לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין, אחד התפקידים המורכבים והרגישים ביותר במשטרה, הכולל את ניהול כלל הממשקים המקצועיים של המשטרה עם מערכת אכיפת החוק.

אדרי התגייס למשטרת ישראל בשנת 1990 ומאז שירת בשורה ארוכה של תפקידי ליבה מבצעיים - מפקד תחנת זיכרון יעקב, מפקד תחנת עכו, מפקד קורס קצינים של משטרת ישראל ומפקד תחנת חיפה. 

ניצב סיסו // צילום ארכיון: גדעון מרקוביץ'

בשנת 2016 מונה לתפקיד המזכיר הביטחוני של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ובשנת 2018 הועלה לדרגת ניצב בתפקיד זה. בתחילת שנת 2019 מונה לתפקיד ראש אגף התנועה, תפקיד אותו הוא עתיד למלא עד פרישתו מהמשטרה.

לשני הקצינים קריירה מפוארת, הכוללת שנים רבות של שירות ערכי ומשמעותי. שני הקצינים ידעו עליות ומורדות, רשמו הצלחות והישגים משמעותיים. שניהם ראויים לסיים את שירותם בראש מורם ובחזה מתוח, מלאים בסיפוק ותחושת שליחות.

ואנו - עיתונאים ואזרחים כאחד, צריכים לומר להם רק מילה אחת - תודה!

Let's block ads! (Why?)



2020-01-21 14:24:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI2MzMz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment