Pages

Monday, January 13, 2020

תיעוד: כת לניצול נשים וילדים בירושלים - ישראל היום

תיעוד: כת לניצול נשים וילדים בירושלים - ישראל היום

בסופה של חקירה סמויה ומאומצת, היום (שני) פשטו כוחות משטרה על מתחם מגורים במרכז ירושלים, בו התנהלה לפי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק. המתחם התנהל תחת 'ניצוחו' של החשוד המרכזי שנמצא בשנות ה-60 לחייו.

עוד בנושא:

הפרשה התחילה בעקבות דיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה והפשיעה הכלכלית של מחוז ירושלים. בדיווחים שהגיעו למשטרה, עלה חשד לקיומה של קהילה הפועלת תחת מעטה של סמינר נשים, שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים. בראש הסמינר עומד אדם, שעל פי החשד, ביצע עבירות שונות כלפיהן וכלפי ילדיהן, וזאת במשך שנים ארוכות.

סרטון הפשיטה על המתחם // צילום: דוברות המשטרה

עם התקדמות החקירה, שלוותה ע"י הפרקליטות (אזרחית), אספו חוקרי המשטרה במשך החודשיים האחרונים עדויות וראיות שהצביעו על החשוד המרכזי, כאמור, תושב ירושלים בשנות ה-60, כמי שעומד בראשה של הקהילה. הוא חשוד בכך ששלט באופן אבסולוטי על חייהן של כ–50 נשים, המתגוררות במתחם ונתונות למרותו, עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן. בנוסף עלה כי ילדים עד גיל 5 החיים במתחם, מוחזקים מדי יום בבידוד מוחלט. 

עוד יצוין, כי כלפי אותן נשים, נוקט החשוד עפ"י החשד בדרכי ענישה שונות, וכי הן עובדות במקצועות שונים שאושרו על ידו, כשחלק משכרן מועבר ישירות אליו, וסכומי הכסף מגיעים הלכה למעשה לכיסו הפרטי.

רפ"ק אייזק סימון, מפקד מחלק הונאה ופשיעה כלכלית בימ"ר ירושלים // צילום: דוברות המשטרה

לפני זמן קצר, כאמור עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה בהם לוחמי מג"ב בשיתוף המרכז הישראלי לנפגעי כתות, גורמי הרווחה, כב"ה, מנהל הגז, מחלקת ההנדסה של עיריית ירושלים ומשרד החינוך, על המתחם בשכונת הבוכרים, ועצרו את החשוד המרכזי יחד עם שמונה נשים נוספות שלפי החשד פעלו יחד עמו.

בשלב זה, מתמקדים מאמצי המשטרה יחד עם הגופים הנוספים במתן מענה ראשוני לטיפול בקטינים וכן בבדיקת מתחם המגורים. כלל החשודים שנעצרו, הובאו לחקירה בחשד לעבירות עושק והחזקה בתנאי עבדות, שבסיומה יובאו מי מהם בפני בית משפט השלום לדיון בעניינם

Let's block ads! (Why?)



2020-01-13 10:51:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIzOTQ30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment